MYCADEMY

MYCADEMY
18/01/2024

INTERVIEW MET PATRICK KIEVIET, OPRICHTER EN EIGENAAR VAN MYCADEMY

Na een rondleiding te hebben gekregen door het indrukwekkende kantoor van MyCademy aan de Meander in Arnhem, spreek ik Patrick Kieviet, eigenaar en oprichter van het bedrijf. Bijna een jaar na de verhuizing naar het nieuwe pand en de oplevering van het nieuwe kantoorinterieur door OfficeMania, blikken we terug. Patrick Kieviet: ‘Ik had niet verwacht dat er zoveel bij een nieuwe kantoorinrichting zou komen kijken, maar het resultaat is boven verwachting.


Vanuit zijn eigen IT achtergrond en affiniteit met innovatie, vernieuwing en doorontwikkeling en de drive om meer met de combinatie van educatie, e-commerce en internet te gaan doen, is eigenaar Patrick Kieviet ruim 9 jaar geleden MyCademy begonnen. ‘We hebben eigenlijk twee business lines. Icttrainingen.nl, een e-commerce platform waarop we online trainingen voor it professionals aanbieden en MyCademy, waarmee we academy software leveren waarmee bedrijven een interne academie op kunnen zetten om de ontwikkeling en leerdoelstellingen van medewerkers te kunnen faciliteren.Denk bijvoorbeeld aan het vastleggen van persoonlijke leerplannen, het organiseren van interne kennissessies, boeken van klassikale trainingen en het volgen van e-learning. Ik houd me nu met name bezig met de bedrijfsontwikkeling van MyCademy en ben degene die de roadmap en prioriteiten uitzet voor de ontwikkeling van onze technologieën’, vertelt Patrick.

JULLIE ZIJN VORIG JAAR VERHUISD NAAR EEN NIEUW KANTOORPAND. WAT WAREN JULLIE INTERIEURWENSEN?

Patrick: ‘Ik vond het allereerst belangrijk dat er een prettige werksfeer zou heersen. Daarnaast vind ik het voor het bedrijf belangrijk dat we ook sociale activiteiten kunnen aanbieden; zo hebben we regelmatig een borrel, we hebben een paar keer per jaar een uitje of organiseren avonden om te gamen. In ons oude pand hadden we daar geen faciliteiten voor, dus ik vond het belangrijk om een sociale hub te creëren in het nieuwe kantoor, een plek waar mensen samen kunnen eten, en een stukje vermaak zodat mensen even iets anders kunnen doen dan werk.’

 

‘Qua inrichting, qua stijl vond ik het belangrijk om juist niet ‘te veilig’ te gaan zitten. We zijn met MyCademy een merk dat zich aan de bovenkant van de markt positioneert, qua kwaliteits- en serviceniveau. Ik wilde een kantoor hebben dat daarop aan zou sluiten qua gevoel en inrichting. Het gevoel van kwaliteit en service moet je eigenlijk meteen ervaren als je bij ons binnen komt lopen. Je kunt immers nog zo’n fantastische dienstverlening hebben; als jouw kantoor een rommelige uitstraling heeft, matcht dat niet bij elkaar. Dat heeft met vertrouwen te maken. We wilden de inrichting en stijl aan laten sluiten op onze huisstijl, zonder dat het een reclamefolder zou worden’.



OFFICEMANIA HEEFT DE PROJECTINRICHTING VOOR MYCADEMY VERZORGD? HOE IS DE SAMENWERKING BEVALLEN

‘Ik kende Mike Jansma van OfficeMania omdat we op dezelfde gang in het oude pand werkten en elkaar weleens tijdens een bakje koffie spraken’ vertelt Patrick. ‘Toen MyCademy eenmaal plannen kreeg voor een nieuw kantoor zijn we in gesprek gegaan. Ik wist dat Mike de ambitie had om dit soort projecten te gaan doen en dit hebben we samen opgepakt. Mike heeft serieus veel tijd in dit project geïnvesteerd om dit van de grond te tillen. Kim van Savooyen heeft het interieur ontworpen en heeft van een heel abstract verhaal over waar je als bedrijf voor staat een vertaalslag weten te maken naar een nieuw kantoorinterieur. En dat vind ik knap. Dat al die keuzes op het gebied van meubels, kleuren, materialen bij elkaar zijn gekomen tot een logisch geheel dat ook nog aansloot op mijn bedrijfsvisie en positionering’.

‘Door die combinatie van de creativiteit van Kim, die wat lastiger te vatten is in planningen en het projectmanagement van Mike, die het hele project gewoon goed regelt, kun je wel tot dit soort unieke dingen komen. En omdat OfficeMania relatief klein is, wordt het ook meer een persoonlijk project. Voor mij als relatief kleine ondernemer is dat ook belangrijk om een persoonlijke benadering te hebben. Niet dat je de zoveelste klant bent die even door een interieur heen getrokken wordt.’



HOE IS HET PROCES VAN IDEE TOT OPLEVERING VERLOPEN?

Patrick: ‘Ik heb eerst onder de medewerkers geïnventariseerd welke wensen en behoeften er waren. Dan krijg je in eerste instantie de meest gekke dingen te horen maar daar kwamen ook een aantal leuke ideeën uit’, vertelt Patrick lachend. ‘Zo wilden een aantal mensen een tafeltennistafel, en hoog op het verlanglijstje stonden de zit sta bureaus, dus iedereen heeft deze nu in het bedrijf. Ook het horeca grade tosti ijzer mocht niet ontbreken in het nieuwe interieur (lachend). Mensen wilden graag ook meer rust en akoestische oplossingen op kantoor en eigen vergaderfaciliteiten om met klanten of elkaar te kunnen zitten’.

‘Ik wilde zelf graag een open werkomgeving creëren, maar niet op een manier zoals je die vaak in kantoortuinen ziet, waar mensen zich van herrie en onrust moeten afsluiten door een koptelefoon op te doen. Er kwam een eerste ontwerp en een vloerplan waar we nog een aantal keren aan hebben gesleuteld. Met Kim heb ik een gesprek gehad om in kaart te brengen hoe we de inrichting konden laten aansluiten op wie wij zijn als bedrijf, wat onze visie is en onze missie en onze kernwaarden. Ik heb Kim uitgedaagd dit te vertalen naar een inrichting met kleuren en meubilair. En dat is heel goed gelukt. De uitstraling past bij wie we zijn en willen zijn.



HAD JE VERWACHT DAT ER ZOVEEL BIJ EEN NIEUW KANTOORINTERIEUR ZOU KOMEN KIJKEN

‘Dat proces is best moeilijk. Het heeft me veel meer tijd gekost dan ik in eerste instantie had ingeschat. Omdat ik onbekend was met het hele proces en ik niet had verwacht hoeveel keuzes ik zelf moest maken. Kim komt met een richting, maar er moeten natuurlijk nog veel detail keuzes gemaakt worden: materialen, stofferingen, voor meubels en wandbekleding. Wanden die verschillende kleuren hebben…Op een gegeven moment kun je het zelf niet meer overzien. Hoe gaat dit straks allemaal bij elkaar passen? En daarin hebben we op Kim vertrouwd, dat zij dat overzicht wel heeft en weet te bewaken’.   

AMBITIE EN GROEI

Tot slot vertelt Patrick dat het bedrijf in een fase zit waarin de volgende stap naar volwassenheid gemaakt kan worden. Logischerwijs hoorde daar een nieuw kantoorinterieur bij. ‘Een soort ‘grote mensen kantoor’, lacht hij. ‘Het personeel is trots om hier te kunnen werken. De sfeer was altijd goed, maar wat je wel ziet is dat we vaker met z’n allen lunchen omdat we nu die faciliteiten hebben. Voorheen zaten mensen achter hun bureaus te eten. Er is meer sociale interactie. Onze ambitie is om verder te gaan groeien. Deze locatie is absoluut ingericht op groei en we hebben in de inrichting ook al rekening gehouden met uitbreiding. Tegen de tijd dat er weer wat ingericht moet worden, zullen we zeker weer bij OfficeMania aankloppen!’


NIEUWSGIERIG GEWORDEN?


Ben je nieuwsgierig naar de boeiende projecten die OfficeMania heeft gerealiseerd? We delen graag onze inspirerende verhalen en innovatieve oplossingen met je. Vul eenvoudigweg ons contactformulier in, en we zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen. Of het gaat om kantoorinrichting, ergonomische meubels of speciale maatwerkprojecten, we staan klaar om jou vragen te beantwoorden.

Neem contact met ons op
Laat een vraag of opmerking achter en wij zullen hier zo spoedig mogelijk op terugkomen.